Typ in het veld hierboven je zoekopdracht

Veelgestelde vragen

Wie zijn wij?

Wij staan als sinds 1932 op de markt met groenten en fruit. Groenten en fruit is ons leven. We staan vroeg op en werken lang door. We worden blij van prachtige producten, verse oogst en mooie kwaliteit.
Wij doen nog steeds wat in 1932 begonnen is: lekkere groenten en fruit verkopen.
En dat proef je.

Groentebroer.be is gevestigd in Sint Philipsland, op de rand van Noord-Brabant en Zeeland in Nederland. Van daaruit bezorgt Groentebroer door heel Nederland, Vlaanderen en Brussel.
Dat gaat supersnel.
Vandaag besteld = vandaag bezorgd?
Als je voor 10:00u bestelt, wordt je bestelling dezelfde dag nog bezorgd. Je krijgt je groenten en fruit dus supervers in huis.
Uiteraard kunt je ook een latere bezorg- of afhaaldag kiezen. Uiteraard pakken wij je groenten en fruit pas in op de dag van bezorging.
Kan ik echt zelf mijn pakket samenstellen?
Je mag helemaal zelf kiezen wat je lekker vindt. Stel gewoon je pakket samen uit bijna 1000 soorten verse groenten en fruit in ons assortiment.
Je betaalt dus alleen voor wat je lekker vindt en je kunt ook nog eens precies bestellen hoeveel je wilt. Zo voorkomen we heel veel voedselverspilling.
Hoeveel moet ik minimaal bestellen?
Wij hanteren geen bestelminimum.
Je kunt dus één appel in Groningen of Brussel laten bezorgen.
Hoe meer je bestelt, hoe lager de bezorgkosten worden.
Hoe kan ik op maat bestellen?
Bij Groentebroer kun je gewoon bestellen alsof je bij ons aan de kraam staat. Je kunt precies bestellen zoveel als je wilt.
Klik met de bruine plusbutton je artikel in je winkelmandje. Met de plus-en-minknop kun je de hoeveelheid aanpassen. Het winkelmandje wordt dan realttime bijgewerkt.

Je kunt bij de meeste artikelen zelfs kiezen tussen aantal stuks of gewicht.
Dus bijvoorbeeld 6 appels of precies 1150 gram.
Switch met de switchbutton tussen stuks of gewicht.

Of bestel helemaal nauwkeurig door op de weegschaal-button te klikken. Je kunt dan precies intypen hoeveel je wilt. Exact 130 gram boontjes bijvoorbeeld.
Waar bezorgen wij?
Wij bezorgen door heel Nederland en in een groot deel van België (Vlaanderen en Brussel).
Je kunt je bestelling ook ophalen bij ons aan de kraam of op het bedrijf in Sint Philipsland.
Wat zijn de bezorgkosten?
Wij hebben verschillende bezorgopties en die verschillen soms per regio.

Nederland - Avondlevering (niet mogelijk op de Waddeneilanden):
Dit is de snelste – en dus meeste verse – manier van verzending en heeft onze voorkeur.
Deze keuze is alleen mogelijk voor huishoudens op een woonadres.
Je bestelling wordt geleverd van dinsdag tot vrijdag tussen 17:00 en 22:00.
Je krijgt vanaf 16:30 per e-mail een tijdvenster van een half uur waarbinnen de bestelling geleverd wordt.
bestelling < 25 euro = € 8,95
bestelling 25 – 50 euro = € 5,95
bestelling 50 – 75 euro = € 2,95
bestelling meer dan 75 euro = gratis bezorging
regio’s geldt een extra korting op de bezorgkosten of juist een uitzondering. Lees daarvoor verder.

Nederland - Daglevering:
Levering tussen 8:00 en 17:00
Omdat je pakket langer onderweg is, moet het beter ingepakt en gekoeld worden, wat extra kosten met zich meebrengt.
Het bezorgtarief altijd € 16,95.

Voor de Waddeneilanden geldt een uitzondering omdat de goedkopere avondlevering daar niet mogelijk is. Zo maken we verse groenten en fruit voor iedereen bereikbaar.

België - Avondlevering (alleen mogelijk in Vlaanderen en het Brussel Gewest):
Dit is de snelste – en dus meeste verse – manier van verzending en heeft onze voorkeur.
Deze keuze is alleen mogelijk voor huishoudens op een woonadres.
Je bestelling wordt geleverd van dinsdag tot vrijdag tussen 17:00 en 22:00.
Je krijgt vanaf 16:30 per e-mail een tijdvenster van een half uur waarbinnen de bestelling geleverd wordt.
bestelling < 30 euro = € 11,95
bestelling 30 – 60 euro = € 8,95
bestelling 60 – 90 euro = € 5,95
bestelling meer dan 90 euro = € 2,95
Deze tarieven liggen in België hoger omdat daar minder concurrentie tussen vervoerders is dan in Nederland.

België - Daglevering:
Levering tussen 8:00 en 17:00
Omdat je pakket langer onderweg is, moet het beter ingepakt en gekoeld worden, wat extra kosten met zich meebrengt.
Het bezorgtarief altijd € 24,95.
Avondlevering
Dit is de snelste – en dus meeste verse – manier van verzending en heeft onze voorkeur.
Wij leveren je bestelling van dinsdag tot vrijdag tussen 17:00 en 22:00.
Je krijgt vanaf 16:30 per e-mail een tijdvenster van een half uur waarbinnen de bestelling geleverd wordt.
Alleen op de Waddeneilanden kunnen wij deze service niet bieden.
Daglevering
Levering tussen 8:00 en 17:00 is ook mogelijk.
Omdat je pakket langer onderweg is, moet het beter ingepakt en gekoeld worden, wat extra kosten met zich meebrengt.
Bij deze manier van verzenden is het minimum bestelbedrag altijd 50,- euro en is het bezorgtarief altijd 16,95.
Voor de Waddeneilanden geldt een uitzondering omdat de goedkopere avondlevering daar niet mogelijk is. Zo maken we verse groenten en fruit voor iedereen bereikbaar.
Eigen route – daglevering
In de directe omgeving van Sint Philipsland (tussen Goes – Rotterdam - Breda) bezorgen wij op vaste dagen met onze eigen bezorgdienst.
Daardoor kunnen we 100% aflevergarantie bieden, we gaan pas naar huis als alles geleverd is. Bovendien kunnen we op deze routes de doos van vorige keer mee terug nemen. Als bonus krijg je op bepaalde dagen krijg je korting op je bezorgkosten als je voor bezorging met eigen route kiest.
Onze eigen routes herken je bij het kiezen van je bezorgmoment aan dit label: eigen chauffeur
Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen:
– met Ideal (meest gebruikte methode in Nederland)
– met Bancontact (meest gebruikte methode in België)
– met creditcard (er worden extra kosten in rekening gebracht)
– met ApplePay (er worden extra kosten in rekening gebracht)
– overschrijving per bank (let op: wij kunnen pas bezorgen als je betaling verwerkt is)
– op rekening (voor bedrijven, neem contact op)
Hoe worden de groenten en fruit verpakt?
Wij hebben een hekel aan plastic en verpakken het liefst zoveel mogelijk zoals opa het vroeger al deed: gewoon in een papieren zak of los in de tas.
Dus geen netjes om de appelsienen, plastic om de appels of folie om de komkommers. Daarmee besparen we 90% plastic.
Om groenten en fruit veilig te verzenden moeten we soms wel luchtzakjes gebruiken om schade – en daarmee voedselverspilling – te voorkomen.
Op onze eigen routes is dat overigens niet nodig en kun je zelfs de doos weer teruggegeven voor hergebruik.
Krijg ik ook garantie?
Je krijgt bij ons 100% garantie.
Er gelden 2 voorwaarden:
– je hebt het product op de juiste manier bewaard (zie bewaaradvies bij productinformatie)
– je stuurt ons per email een foto van de afwijking en een omschrijving van de klacht.
Je krijgt van ons een tegoed in je winkelmandje voor je volgende bestelling of een vervangend product.
Waarom zeggen jullie geen u?
Wij hebben hier lang mee geworsteld. Vanuit onze opvoeding hebben wij geleerd onze klanten netjes met u aan te spreken. Op de website zijn we daar uiteindelijk van afgestapt om het vlot en aansprekend te houden.
In direct contact aan de telefoon of via e-mail zult u merken dat wij netjes vousvoyeren (zoals dat heet), precies zoals we opgevoed zijn.
De kwaliteit van Groentebroer

supersnel = supervers
voor 10:00u besteld = vandaag in huis*

geen vreemde handen
alleen onze medewerkers raken je groenten en fruit aan

90% minder plastic
gewoon zoals vroeger

100% garantie
op smaak en kwaliteit

bestel op maat
tot op de gram nauwkeurig

kies zelf wat je eet
stel heel je pakket zelf samen en voorkom verspilling